Łączna liczba wyświetleń

środa, 15 kwietnia 2015

154-TRZECIA WYCIECZKA HORYZONTALNA

    WIZNA I BIEBRZA 2015.04.11

        I o czymż tu pisać.Wycieczkę można uważać,za prawie nieudaną.
Dlaczego prawie ? .
Bo ogromna susza i wszędzie strasznie wyschnięte rozlewiska,powodowały,że ptaków było bardzo mało i do tego na  dużych odległościach.Trzeba było obraz,dokładnie studiować przez lunetę,aby coś zobaczyć i określić gatunek.Poza pięknymi krajobrazami,pod lufę obiektywu nic nie wchodziło.Ja osobiście,najbardziej byłem zawiedziony, rejonem Wizny.Dwa lata temu,w tym samym miejscu,widzieliśmy w kominie termicznym,10 gatunków drapoli.Ponieważ była piękna pogoda,miałem prawie pewność,że znowu zobaczymy coś podobnego.Tym bardziej,że zaczęły się już przeloty orlików.Niestety,drapoli nie było,a jeśli już,to pojedyncze, gdzieś daleko.Oprócz tego,nasz etatowy przewodnik,Pan Witold,wybrał się do Holandii,i zastępowała go,jakaś młoda doktorantka.O ile Pan Wicia,był bardzo uduchowiony i z wielkim uczuciem,przekazywał swoją niemałą wiedzę,to młoda,recytowała bezpłciowo,wyuczony tekst.Przypomniały mi się wycieczki,z lat szkolnych,kiedy łaziliśmy po Muzeum Lenina,a przewodniczka, monotonnym,mechanicznym głosem,po raz 177 tego dnia,recytowała odpowiedni tekst.
A jeśli chodzi o plusy,to miałem możliwość,oglądać krwawodzioby,z najmniejszej,jak dotąd odległości.Miałem również okazję,odświeżyć znajomości.Z przyjemnością spotkałem parę,dawno już niewidzianych osób i z radością zobaczyć,wiele uśmiechów,kierowanych w moją stronę.
CZAPLA BIAŁA-CASMERODIUS ALBUS

ŻURAW-GRUS GRUS

J.W

ŻADNYCH ŁABĘDZI ŻÓŁTODZIOBYCH,NIE UDAŁO SIĘ NAM ZOBACZYĆ,
BYŁY TYLKO NIEME-CYGNUS OLOR

J.W

J.W

BYŁEM ZASKOCZONY,DUŻĄ ILOŚCIĄ ZOBACZONYCH,BERNIKLI BIAŁOLICYCH.
WSZĘDZIE,MOŻNA BYŁO WYPATRZYĆ,ICH MNIEJSZE,LUB WIĘKSZE STADKA.
BRANTA LEUCOPSIS

J.W

J.W

KRWAWODZIÓB+BATALION
TRINGA TOTANUS+PHILOMACHUS PUGNAX.
KIEDY SIĘ JE WIDZI BLISKO,OBOK SIEBIE,NIE MA PROBLEMÓW Z ROZPOZNANIEM.
GDY SIĘ JE OGLĄDA POJEDYNCZO,Z DALEKA,W ZŁYM OŚWIETLENIU,
PEWNOŚĆ TRACI SIĘ OD RAZU

KRWAWODZIÓB-TRINGA TOTANUS

J.W

J.W

J.W

J.W

J.W.CZEMU WYDAJE SIĘ,ŻE MAJĄ RÓŻNE DŁUGOŚCI NÓG ?

BATALION-PHILOMACHUS PUGNAX

J.W

J.W-NIEKTÓRE ZACZYNAJĄ SIĘ JUŻ PIERZYĆ DO GODÓW

J.W

TO TEŻ SĄ BATALIONY,MOŻECIE MI UWIERZYĆ NA SŁOWO

PARA KRAKW-ANAS STREPEA

BOCIAN BIAŁY CICONIA CICONIA

J.W

J.W

ROZLEWISKA BIEBRZY

J.W
J.W-NO ALE TO JEST REZERWAT I PIESA,NIE POWINNA SE TU,SWOBODNIE LATAĆ


J.W

WISZĄCY NAD ŁĄKAMI SAMIEC BŁOTNIAKA STAWOWEGO-CIRCUS AERUGINOSUS

ŁOSOŚ W SOSIE WŁASNYM.TUTAJ,TO CZĘSTO SPOTYKANY WIDOK

GĘSI,ZAPEWNE GĘGAWY

1 komentarz:

  1. Piękna wycieczka!
    A cóż tam robi ten krokodyl, prima aprilis? :)

    OdpowiedzUsuń