Łączna liczba wyświetleń

piątek, 27 marca 2015

151.SE PODZIĘCIOLIŁEM

               ŁAZIENKI 2015.03.25.

           Dzisiejszy dzień,miał być dniem odpoczynku.Od wszystkiego: lornetki,aparatu i ślęczenia przed monitorem komputera.Miałem sobie obejrzeć zaległe filmy,poczytać dobrą książkę i nareszcie ruszyć porządki w chałupie.Ale gdy rano wstałem i zobaczyłem za oknem,pięknie świecące słońce,nie wytrzymałem.Złapałem,zawsze spakowane w gotowości bojowej,manele i w drogę.Gdzieś niedaleko i na spokojnie.Padło na Łazienki.Ciągle nie mogłem bowiem,zapomnieć,widzianego tu w listopadzie czarnego dzięcioła.Widziałem już wielokrotnie tego ptaka,ale nigdy w idealnej pogodzie.To we mgle,to w śnieżycy,to przy czarnych ,ponurych chmurach. Chciał bym go w końcu spotkać,przy takiej pogodzie jak dzisiejsza.
Na miejscu byłem kolo 9,30.Dużo za późno jak na poważne ptaszenie,ale to miało być na luźno i bez stresu.Łaziłem se tak powolutku i popatrywałem tu mi ówdzie. Pełno kowalików,śpiewających zięb,sikory,kwiczoły,szpaki i dzięcioły.O ile pstre,dają o sobie znać bębnieniem w drzewo,to zielony jest dostrzegany przez swój histeryczny chichot.Tak tez słuchałem go i słuchałem,aż namierzyłem.Obydwa,czyli parę.To była wyjątkowa frajda.W Raszynie,dzięcioł zielony,nie da podejść do siebie,bliżej niż na 30-50.I tak z reszta,chowa się za pień drzewa i kikuje zza niego jednym okiem.Te tutejsze parkowe,są obyte z ludźmi,i pozwalają podejść do siebie,na kilka,kilkanaście metrów i nie zwracają zbytnio na człowieka uwagi.Zobaczyć jednego to wielka radość.Tu miałem dwa i mogłem spokojnie i do woli,zajmować się po kolei,każdym z nich.Było tak dobrze,że aż za dobrze.Zajęty statywem z aparatem,nie zauważyłem,że za mną powiększa się grupa wścibskich ludzi, zainteresowanych tym co robię.Tego już dzięcioły nie zniosły.I po ptokach.
W  parku byłem około 3,5 godziny,ale to na pewno nie były zmarnowane godziny.
SZPAK-STURNUS VULGARIS
NORMALNIE  PRZECHODZI SIĘ KOŁO NICH,A NIEWIDZĄCY WZROK,NAWET ICH NIE ZAUWAŻA.A JAK SIĘ PRZYJRZEĆ,TO SĄ TO NAPRAWDĘ PIĘKNE PTAKI

J.W

J.W



KAWKA-CORVUS MONEDULA.
BARDZO LUBIĘ I SZANUJE TE PTAKI

DROZD ŚPIEWAK-TURDUS PHILOMELOS

DUŻE CHŁOPAKI,ZARAZ POSYPIE SIĘ PIRZE.
DENDROCOPS MAJOR

DENDROCOPS MAJOR,NA ETACIE SIKORKI

DUŻY W WERSJI NADWOZIA-SAMICA

DZIĘCIOŁ ŚREDNI-DENDROCOPOS MEDIUM

J.W

J.W

J.W

J.W

J.W

DZIĘCIOŁ ZIELONY-PICIS VERIDIS

J.W

J.W

J.W

J.W-PO LEWEJ FACET,PO PRAWEJ KOBITKA

J.W

J.W

J.W


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz