Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 17 lutego 2015

141.KONSTANCIN-JEZIORKA

         KONSTANCIN-JEZIORKA 2015.02.13.

        Postanowiłem odwiedzić dzisiaj,miejsce które lubię.Okolice rzeczki Jeziorki,przy Parku z Tężniami i deczko dalej,gdzie tworzy tzw.rozlewiska.
Czekałem  z tym spacerem,aż się zrobi sroższa zima.Zima jednak jeszcze nie nadeszła,a już się kończy.Nie można było dłużej czekać.Pogoda miała być piękna,więc nie bacząc,że dzisiaj jest piątek i to 13-nastego,ruszyłem w dorzecze Jeziorki.Powiem szczerze,podoba mi się tam.Ile razy tam byłem,zawsze zobaczyłem coś ciekawego i wracałem syty wrażeń.Dzisiaj też tak miało być,mimo tej nieszczęsnej 13 w kalendarzu.Kiedy jeżdżę tam w zimę i rano,mogę się nacieszyć niejakim spokojem.Z upływem czasu,gęstnieje tłum gadatliwych spacerowiczów,mamuś z drącymi się pociechami i szalejących ze swoimi ulubieńcami psiarzy.Wtedy robi się najwyższa pora,aby poszukać sobie bardziej ustronnego miejsca,choćby przy rozlewiskach.O ile park ugościł mnie szczodrze,to rozlewiska,smutno mnie rozczarowały.Całkowicie pusto i martwo.Chyba w lato nie będzie sensu tu przyjeżdżać.Bardzo mało wody,a brak śniegu,nie pozwala mieć nadziei,że roztopy,reanimują bagienko.Jeżeli będzie ciepłe lato,mokradła szybko wyschną i wszystkie wodne ptaki,wyniosą się z tego miejsca.
Napatrzyłem się do syta,na ładne ptasie i tylko brakowało mi do całkowitego szczęścia,abym mógł zobaczyć z bliska,zimorodka.Tak jak rok temu.
I żebym nie spotykał więcej matołów.Mówię o takich tępych istotach,które widząc mnie siedzącego,cicho i nieruchomo w jakimś krzaczku,biegną do mnie z tętentem i wrzaskiem-PANIE,PANIE,A CO PAN TAM  WIDZI.A NA CO SIĘ PATRZY.I tłumacz teraz grzecznie gamoniowi,że właśnie dzięki niemu,nie ma już na co patrzeć.
Moja trasa-10 kilometrów w ciągu 5 godzin.Spokojnie krok za kroczkiem

RANIUSZEK-AEGITHALOS CAUDATUS

J.W

J.W

J.W

J.W

J.W

J.W

J.W-WYJĄTKOWO WYPASIONY EGZEMPLARZ,MUSI NA STERYDACH

PERKOZEK-TACHYBABTUS RUFICOLLIS

J.W

J.W

KRZYŻÓWKI,PIERWSZY RAZ WIDZIAŁEM JE DALEKO OD WODY,
NA POLU  Z USCHNIĘTYM ZIELSKIEM

DZIĘCIOŁ ZIELONY-PICUS VIRIDIS

PEŁZACZ OGRODOWY-CERTHIA BRACHYDACTYLA

J.W

J.W

J.W

CZYŻ-CARDUELIS SPINUS

J.W

J.W

J.W

J.W

J.W

DZIĘCIOŁ DUŻY-DENDROCOPOS MAJOR..
JAK JUŻ NIERAZ WIDZIAŁEM,LUBIĄ BĘBNIĆ,W POPRZECZNY PRZEKRÓJ PNIA DRZEWA.RUMOR WTEDY IDZIE,JAK Z MURZYŃSKIEGO TAM -TAMA

STRZYŻYK-TROGLODYTES TROGLODYTES

J.W

J.W

J.W

J.W

J.W

JAK BY NA TO NIE PATRZYĆ,ZALATUJE WIOSNĄ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz