Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 9 lutego 2015

139.AKCJA KARMNIK CIĄGLE TRWA

                     POWSIN 2015.02.07.
                    Wstałem dzisiaj o 4,30 i usiadłem w akcie straszliwej rozpaczy na krawędzi łóżka.Dlaczego ja sam,własnoręcznie się unieszczęśliwiam ?
Za oknem ciemno,zimno i plucha,a ja mogę z powrotem wrócić pod ciepłą kołderkę.I do tego tyle razy już byłem w Powsinie.I co ?,ciągle w kółko fotografować to samo.I się przestraszyłem.Dawno już nigdzie nie łaziłem,z powodu będącego w naprawie obiektywu.Znaczy się, już się odzwyczaiłem i pogrążyłem się w lenistwie i marazmie.No cóż,rady nie rady,wygramoliłem się z złoża boleści i bohatersko ruszyłem na szlak chwały i przygody.I warto było.Nie licząc tego,że czas spędzony w towarzystwie tych przemiłych ludzi,nie jest straconym,ale również przy okazji dorwałem sikorę czubatkę i drozda paszkota.Złapała się też dzisiaj sikorka sosnówka i od dawna z utęsknieniem oczekiwany grubodziób.Oprócz tego koleżanka dała mi cynki,że w Wilanowie pływa ,pięknie ubarwiony samiec świstuna,Jak na razie miałem fotografie tego gatunku,zrobione w Modlinie,ale z dużej odległości,więc po obrączkowaniu,pojechałem jeszcze do wspomnianego Wilanowa.
No cóż,szkoda słów.Niech przemówią obrazy.
KOS-TURDUS MERULA(FACIO)

J.W

J.W

J.W

J.W

KOWALIK-SITTA EUROPEA

J.W-Dymanie ptaszka.Znaczy się dmucha się mu na brzuszek,aby rozeszło się pirze i widać było,białoróżową skórę.Przez nią prześwitują żółte plamy.To tłuszcz,źródło energii dla ptaka.Im więcej tym lepiej.Skala od zera(brak tłuszczu),do 7-ciu,gdzie ptaszek jest kwadratowym grubaskiem i ledwie się odrywa od ziemi

J.W

J.W

SIKORA SOSNÓWKA-PERIPARUS ATER.
Nasza najmniejsza sikora.

j.w

Figa z ....sosnówką

J.W


J.W

DROZD PASZKOT-TURDUS VISCIVORUS

J.W

DZIĘCIOŁ DUŻY-DENDROCOPOS MAJOR

KOS CHŁOPAK-TURDUS MERULA

J.W-ALE DZIEWECZKA

SIKORA CZUBATKA-LOPHOPHANES CRISTATUS

J.W

J.W

GRUBODZIÓB-COCCOTHRAUSTES COCCOTRHAUSTES

J.W-Ciekawostka.Normalnie ptaki obrączkuje się aluminiowymi obrączkami.Temu ptakowi,z powodu bardzo silnego dzioba,zakłada się stalowe.Bo aluminiową,mógł by tak silnie zacisnąć sobie na nodze,że odciął by dopływ krwi.Ku mojemu zaskoczeniu,dowiedziałem,że stalową biżuterię,zakłada się również wróblowi

J.W

J.W

J.W

WILANOWSKIE CZAPLE SIWE I ŁABĘDZIE

ŚWISTUNJ(ON)-ANAS PENELOPE






Aha.Jeżeli ktoś ma ochotę,załapać się gdzieś na obrączkowanie(np.w Ogrodzie Botanicznym w Al.Ujazdowskich)to już ostatnia okazja.Za dwa tygodnie ostatni etap Akcji Kramnik,tej zimy.

4 komentarze:

  1. Ja byłam dwa razy w ogrodzie UW. Ptaków nie było dużo gatunkowo. Mimo to, nie żałuję ani minutki spędzonej pośród świetnych ludzi.Czekam do niedzieli za dwa tygodnie... Płaczę nad tym, że tak późno zaczęłam łazić na Akcję. No cóż, są jeszcze obozy, a za rok następna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna relacja ;). Tylko mały szczególik - skala otłuszczenia jest ośmio stopniowa, a nie siedmio ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobno,w Polsce stosuje się skalę 7-stopniową.

    OdpowiedzUsuń
  4. Skala jest 8-stopniowa. Inna sprawa, ze w Polsce nie zlapiesz ptaka ani z 8 ani z 7 stopniowym otluszczeniem ;)

    OdpowiedzUsuń